وبلاگ

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان ؟ فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان چیست ؟

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان ؟ فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان چیست ؟

بدون شک اگر قصد خرید چاپگر برای منزل و محل کار خود را داشته باشید؛ اولین سوالی که به ذهنتان می رسد این است که چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید با فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان آشنا شوید و سپس با مقایسه ویژگی‌ها و مشخصات این دو نوع دستگاه، با آگاهی بیشتری اقدام به خرید چاپگر متناسب با نیازتان کنید.

در هنگام جستجوی یک چاپگر جدید، با تنوع بسیاری از مدل‌ ها و فناوری ‌های مختلف در بازار مواجه می‌شوید. عموماً این چاپگرها به دو دسته اصلی لیزری و جوهرافشان تقسیم می‌شوند. اما چه ویژگی‌هایی این دو فناوری را از یکدیگر متمایز می‌کند و کدام یک از آن ها برای تأمین نیازهای شما بهتر است؟ در ادامه با ما “فناوری پارس” به عنوان مرکز فروش پرینتر های استوک همراه باشید تا بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم.

 

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ آنچه که باید بدانید!

بدون شک، هر دوی این دستگاه ها فناوری ‌ها و قابلیت ‌های کاربردی زیادی دارند و برای استفاده در محیط‌های اداری و خانگی بسیار مفید هستند. با این حال، نیازهای افراد تعیین کننده انتخاب نهایی هستند.

درباره انتخاب و خرید پرینترهای جوهرافشان یا لیزری، اولین گام این است که از خود بپرسید: چرا می‌خواهم این دستگاه را تهیه کنم؟ سپس، مشخص کنید در طول روز نیاز به چاپ چه تعداد نسخه‌ دارید.

به علاوه، میزان کیفیت چاپ چقدر برای شما اهمیت دارد؟ در پاسخ به این پرسش ­ها تا حدی به پاسخ اینکه چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان ، نزدیک خواهید شد. اما برای کسب اطلاعات کاملتر تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

 

پرینتر های لیزری

پس از ظهور چاپگرهای جوهرافشان و استفاده گسترده از آن‌ها برای چاپ نسخه ‌های تصویری و متنی، کاربران به برخی نواقص و محدودیت ‌ها در کارایی این دستگاه‌ ها پی بردند. به همین دلیل، چاپگرهایی با کیفیت بالاتر تولید و به بازار عرضه شدند. پرینترهای لیزری جدید به سرعت شهرت یافتند و در مدت زمان کوتاهی توانستند جایگاه ویژه‌ای را در بازار به دست آورند.

پرینتر های لیزری

در رابطه با فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان تعدادی معتقد هستند که چاپگرهای لیزری جایگزینی برای چاپگرهای جوهرافشان هستند و مزایا و معایب خود را دارند. در رابطه با این باور، در نظر داشته باشید که ترجیح دادن چاپگرهای لیزری به معنای منسوخ کردن چاپگرهای جوهرافشان نیست، بلکه تنها نشان دهنده این است که استفاده از چاپگرهای لیزری نسبت به جوهرافشان بیشتر شده است. در عرصه چاپ، چاپگرهای جوهرافشان همچنان جایگاه ویژه‌ خود را حفظ کرده ­اند.

در حقیقت فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان کارایی بالا و افزایش بهره‌ وری چاپ آن است. در گذشته، تنها پرینترهای لیزری سیاه و سفید در دسترس بودند و به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما امروزه شاهد ورود چاپگرهای لیزری مدرن با قابلیت چاپ رنگی هستیم. جالب تر این که برخی از نسل‌های پیشرفته ‌تر چاپگرهای لیزری، علاوه بر امکان چاپ، از ویژگی‌های مانند اسکن، ارسال ایمیل و فکس پشتیبانی می‌کنند.

چاپگرهای لیزری بر اساس عملکرد و قابلیت‌های خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: پرینترهای لیزری تک کاره و چند کاره.

پرینترهای لیزری تک کاره تنها قادر به چاپ اسناد و تصاویر هستند و ویژگی‌های دیگری ندارند. در حالی که چاپگرهای لیزری چند کاره هم زمان از ویژگی‌های فکس، کپی و اسکن نیز پشتیبانی می‌کنند.

اگر همچنان به دنبال یافتن پاسخی برای سوال بنیادی “چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان ؟” هستید این نکته را به دانستنی هایتان اضافه کنید که، دستگاه لیزری چند کاره معمولاً با عنوان MFP نیز در بازار شناخته می‌شوند.

با خرید یک MFP کارایی چند دستگاه را یکجا خواهید داشت و نیاز ندارید که هر کدام را جداگانه خریداری کنید. از نظر اقتصادی، خرید یک دستگاه چاپ لیزری چندکاره ممکن است برای کاربران مقرون به صرفه تر باشد.

 

مزایای پرینترهای لیزری

در ادامه بحث بر روی پرسش اصلی که چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان، حالا به مزایای خاص پرینترهای لیزری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان می‌پردازیم.

 

سرعت و توان کار بالا

فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان در سرعت بسیار بالای چاپگر لیزری است. این دستگاه‌ها با ارائه یک عملکرد بی ‌نظیر، به سرعت و به راحتی می‌توانند حجم قابل توجهی از اسناد و مدارک را تکثیر نمایند. این ویژگی‌ باعث ارتقاء و برتری چاپگر لیزری نسبت به مدل‌های دیگر در بازار شده است.

مزایای پرینترهای لیزری

این مدل‌ها برای مدیریت حجم بالای کارهای روزمره بسیار مناسب و کارآمد هستند، از این رو فرآیند چاپ در زمان کوتاهی قابل انجام است.

اگر نیاز به چاپ و تکثیر تعداد زیادی اسناد روزانه دارید، بدون شک، پرینترهای لیزری بهترین گزینه برای شما هستند. جالب است بدانید که پرینترهای لیزری با کمترین سرعت هم، به راحتی می‌توانند در حدود 20 الی 30 برگ کاغذ را در دقیقه چاپ کنند. با سرعت بالای چاپ، بهره ‌وری و کارایی به شدت افزایش می‌یابد.

 

هزینه چاپ لیزری، مقرون به صرفه است.

یکی از ویژگی‌های ممتاز بین چاپگرهای لیزری و جوهرافشان، این است که اگرچه هزینه اولیه یک چاپگر لیزری نسبتاً بالا است، اما این نوع دستگاه به صورت اقتصادی‌تر، تعداد بیشتری از صفحات را چاپ می‌کند. به همین دلیل، تقاضا برای خرید چاپگرهای لیزری نسبت به جوهرافشان بسیار بیشتر است.

برخلاف پرینترهای جوهرافشان، چاپگرهای لیزری بدون نیاز به کارتریج جوهری عملیات چاپ را انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها از تونراستفاده می­کنند و نسبت به پرینتر کارتریجی، حجم زیادی از کاغذ را با همان هزینه چاپ می‌کنند.

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان

کیفیت چاپ لیزری، مثال زدنی است.

اگر هنوز در انتخاب بهترین دستگاه چاپ برای نیازهای خود مردد هستید و همیشه این سوال برای شما پیش می‌آید که چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان، باید بگوییم که از نظر وضوح و کیفیت در چاپ سیاه و سفید، هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند به نتایج چاپگر لیزری برسد.

به دلیل بهره گیری از فناوری لیزر متن‌ ها کاملاً دقیق، واضح و بدون هیچ گونه نقصی چاپ می­ شوند. چاپگرهای لیزری با ارائه وضوح تصویر به میزان ۶۰۰ نقطه یا حتی ۱۲۰۰ نقطه در هر اینچ، به ویژه در محیط‌های اداری و شرکتی، انتخاب ایده‌آلی هستند.

در مدل‌های پیشرفته ‌تر، سطح رزولوشن تا ۲۴۰۰ dpi نیز می­رسد. با وجود تمام ویژگی‌های فوق ‌العاده­ای که در مورد چاپگرهای لیزری بیان کردیم، در امور نمایش تصاویر زنده و عمق کیفیت چاپ رنگی، پرینترهای جوهرافشان به مراتب کیفیت بهتری دارند  و این نکته مهم، فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان است، که به نفع پرینتر جوهرافشان تمام می­شود.

 

ظرفیت سینی با حجم زیاد

در راستای بحث چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان، بهتر است به این نکته مفید توجه کنیم که ظرفیت سینی چاپگرهای لیزری به مراتب بیشتر از چاپگرهای جوهرافشان است. این ویژگی امکان چاپ تعداد بیشتری صفحه را در روز برای کاربر فراهم می­کند.

این چاپگرها با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته لیزری، به راحتی می‌توانند هزاران برگه را در طول ماه بدون هیچ نقصی چاپ کنند. پس کاملا مشخص است که وجود چنین دستگاهی برای شرکت ‌ها و سازمان‌ هایی که نیاز به چاپ حجیم روزانه دارند، امری بسیار اساسی و ضروری است.

 

اطمینان بیشتر و نیاز به تعمیرات کم تر

تحلیل فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان ‌نشان می‌دهد که پرینترهای لیزری به ندرت با مشکلات فنی روبه‌رو می‌شوند و در مقابل، چاپگرهای جوهرافشان نیازمند هزینه‌های زیادی برای تعمیرات و خدمات پس از فروش هستند.

تونر مورد استفاده در پرینترهای لیزری، برای مدت زمان نسبتاً طولانی کار می ­کنند و هیچ نگرانی برای احتمال خشک شدن یا تبخیر آن وجود ندارد؛ اما در چاپگر جوهر افشان نگرانی تمام شدن کارتریج وجود دارد.

فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان

معایب پرینتر های لیزری

اگرچه پرینترهای لیزری به دلیل سرعت بالا و کارکرد بی‌صدا، عملکرد قابل توجهی دارند، اما بدون ایراد نیستند. به عنوان مثال، هزینه خرید و نگهداری آن‌ها نسبت به چاپگرهای جوهرافشان بسیار بیشتر است.

بنابراین، استفاده از چاپگرهای جوهرافشان برای مصارف خانگی و شخصی توصیه نمی‌شود، مگر این‌ که نیاز به چاپ حجم بالا وجود داشته باشد. برای مصارف خانگی، بهتر است از پرینترهای لیزری تک کاره استفاده کنید.

یکی از مشکلات عمده مرتبط با پرینترهای لیزری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان، ابعاد بزرگتر و وزن سنگین‌تر آن ها هستند که منجر به اشغال فضای بیشتر می‌شود. این چاپگرها به دلیل داشتن قطعات سنگین مانند درام، بسیار حجیم و سنگین هستند؛ به همین دلیل، حمل و نقل آنها دشوار است.

به علاوه، چاپگرهای لیزری با محدودیت در انتخاب نوع کاغذ روبه رو هستند و امکان چاپ بر روی پارچه یا برخی از انواع کاغذ، بر روی آن‌ها وجود ندارد.

 

چاپگرهای جوهر افشان

پیشرفت فناوری ‌های جدید همواره به نفع بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها است. استفاده از فناوری‌های مدرن این امکان را فراهم می‌سازد تا بهره‌ورتر، کارآمدتر و راحت‌تر زندگی کنیم. صنعت چاپ نیز در این مسیر پیشرفت زیادی کرده و این روزها شاهد وجود چاپگرهای با کیفیت بسیار بالا، به‌ ویژه پرینترهای جوهرافشان، در بازار هستیم.

چاپگرهای جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان در فرآیند چاپ تصاویر، بروشورها و متون رنگی تحولات بزرگی را به وجود آورده‌اند و خروجی‌های بسیار زیبا و با کیفیتی را ارائه می‌دهند. با بهره‌گیری از این دستگاه‌های چاپ، می‌توان با وضوح بالا و بدون نگرانی از کیفیت چاپ، فرآیند چاپ را انجام داد و به نتایج عالی دست یافت.

اگر گرافیست یا عکاس هستید و در مورد این که چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان، شک دارید، باید بگوییم که به دلیل ارائه کیفیت چاپ بالای تصاویر، چاپگر جوهرافشان بهترین گزینه برای حرفه شما است.

چاپگرهای جوهرافشان با استفاده از نازل ‌های کوچک، قطرات جوهر را به سطح کاغذ منتقل می‌کنند. کارتریج‌ های جوهرافشان معمولاً در رنگ های زرد، فیروزه‌ای و سرخابی موجود هستند. با ترکیب این رنگ ها، می‌توانید رنگ دلخواه خود را به دست آورید.

 

مزایای پرینترهای جوهر افشان

وقتی مشاهده می‌کنید که برخی افراد در مواجه با سوال چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان ، رای نهایی خود را به نفع چاپگرهای جوهرافشان ارائه می دهند، تعجب نکنید. چاپگرهای جوهرافشان در واقع در چاپ سایه‌ها، بازتاب رنگ‌های طبیعی و ارائه تصاویر با وضوح بالا، عملکرد بی‌نظیر و عالی دارند.

هیچ چاپگر دیگری قادر نیست چنین خروجی دقیق و با کیفیتی داشته باشد. بیشتر پرینترهای جوهرافشان توانایی چاپ تصاویری با وضوح حداکثر 5000 نقطه در اینچ یا حتی بیشتر را دارند. در مقایسه با پرینترهای لیزری، این نوع دستگاه‌ها در ترکیب و ارائه رنگ ‌ها از نظر عملکرد بهتر و تنوع رنگی بیشتری را ارائه می‌دهند.

با توجه به ابعاد کوچک چاپگرهای جوهرافشان، به راحتی حمل می­ شوند. این پرینترها برای استفاده در دفاتر کوچک و فضا های محدود بسیار مناسب هستند و قیمت آن ها مقرون به صرفه ‌تر از نوع لیزری است. نتایج چاپ این دستگاه‌ها بر روی انواع کاغذ ها، به ویژه کاغذ های گلاسه، کاغذ های بزرگ، کاغذ های هنری و حتی پارچه، بی‌نظیر می ‌باشد.

مزایای پرینترهای جوهر افشان

معایب پرینترهای جوهرافشان

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ تا اینجا با مطرح کردن فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان سعی کردیم پاسخ هایی متناسب با نیاز کاربران ارائه بدهیم و امیدواریم که توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا تصمیم بهتری بگیرید. حالا به معایب پرینترهای جوهرافشان می‌پردازیم.

سینی چاپگر جوهرافشان هر بار تنها 50 تا 100 برگه را پذیرش می‌کند و چاپ این تعداد برگه برای پرینت کار بالا مناسب نیست. افرادی که به پرینت اسناد و فایل ‌های زیادی سر و کار دارند، با خرید پرینتر جوهرافشان مجبور به خرید مداوم کارتریج می‌شوند، که در نتیجه هزینه‌ های جانبی نیز افزایش پیدا می­کند.

چاپگرهای جوهر افشان در مقایسه با پرینترهای لیزری، دارای سرعت عملکرد کمتری هستند. علاوه بر این، این نگرانی وجود دارد که اگر کارتریج چاپگر جوهر افشان برای مدت طولانی استفاده نشود، ممکن است خشک شده و غیرقابل استفاده شود. این موضوع چندان کوچک نیست؛ اگر کاربر از کارتریج خشک شده استفاده کند متحمل مشکلات جدی­تری در عملکرد دستگاه چاپ خواهد شد، بنابراین مجبور به خرید مجدد کارتریج تازه می­شود.

 

جمع بندی نهایی در پاسخ به این که چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان ؟

در این مقاله، تلاش کردیم با بیان فرق چاپگر لیزری با جوهرافشان به شما در یافتن پاسخ سوال چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟  کمک کنیم. هدف اصلی ما این است که با ارائه یک راهنمای جامع در مورد ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از این دو نوع چاپگرها، دانش بیشتری را به شما ارائه بدهیم تا بتوانید با توجه به نیازتان بهترین تصمیم را برای خریدن چاپگر مورد نیازتان بگیرید.

چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟

پیشنهاد ما به شما این است:

عکاسان حرفه ‌ای، آتلیه‌ ها و افرادی که به دنبال چاپ تصاویر با کیفیت بالا هستند، بهتر است از چاپگرهای جوهرافشان استفاده کنند. این دستگاه‌ها دارای تناژ متنوعی هستند و توانایی ایجاد ترکیب‌های رنگی خیره‌کننده را دارند. چاپگرهای جوهرافشان عالی عمل می‌کنند و برای ارائه تصاویر زنده و رنگ‌های جذاب، عملکرد بسیار برتری دارند و نتایج بی‌نظیری را تولید می‌کنند.

اگر نیاز به چاپ متون سیاه و سفید یا نمودارهای رنگی دارید و سرعت و کیفیت برای شما مهم است؛ پیشنهاد ما پرینتر لیزری است. این نوع پرینتر به دلیل استفاده از پرتوهای لیزر، عدم نیاز به جوهر، سرعت بالا در هنگام چاپ و امکانات چند کاره مانند اسکن، کپی و فکس، مزایای بسیاری دارد. پرینترهای لیزری توانایی نمایش یک عملکرد فوق ‌العاده در ارتقاء سرعت و کیفیت چاپ را دارند.

پاسخ نهایی چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ کاملا به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. برای مشاهده مدل ‌های مختلف پرینترهای لیزری و جوهرافشان تک و چند کاره، می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه کنید. کارشناسان ما از طریق شماره‌ های تماس و واتساپ آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه پرینتر استوک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *